29 Haziran 2011 Çarşamba

Suriye Halkı İçin 16 Temmuz’da Sınırlara Dayanıyoruz

Toplantıya yetişmek için acele etsem de saat altıyı geçmişti. Servise binip trafiğe takılmak yerine, her zaman olduğu gibi Karaköy’den Fatih’e yürümeyi seçtim.

Toplantının yapılacağı binaya geldiğimde henüz yarım saat gecikmiştim. Hızla toplantı salonuna indim. Heyecanlıydım. Belki de tarihin kırılma noktalarından birine şahitlik edecektim. Toplantı odasının kapısını usulca açtığımda içeride hararetle “bir şeyler yapmalıyız” diyen onlarca gençle karşılaştım.

Kapının açılmasıyla birlikte hepsiyle göz göze gelmek için müthiş bir çaba içine girdim. Çünkü hayatımda gözleri aynı anda parlayan bu kadar genci bir arada görmemiştim.

Kendi alanlarında bir şeyler yapma gayreti içinde olan pek çok gençlik grubu 24 Haziran 2011 akşamı Suriye için bir araya gelmişti.
Arap gençlerinin kalbinde taşıdıkları hürriyet aşkına destek olmak için omuz omuza oturuyorlardı.
O akşam renklerin ve zevklerin bir önemi yoktu. Tek gerçek, Baas rejimi tarafından sistematik bir soykırıma tabi tutulan Suriye halkına destek olmaktı.

Rota belliydi. Suriye’den Türkiye’ye gelen mültecilere moral vermek amacıyla Hatay’a doğru yola çıkılacaktı.
Sadece Suriyelilere moral vermek değildi amaç. Bir asır evvel batılılar tarafından çizilen ve kardeşlerimizle aramıza psikolojik barikatlar kuran sınırların aslında hiçbir önemi olmadığı dile getirilecekti.
Sınırların değil, kalplerin bir anlamının olduğu haykırılacaktı.
Türkiye’den Suriye’ye doğru üzerlerinde “Hürriyet” yazılı balonlar uçurulacaktı.

Ellerimizle hazırlayacağımız uçurtmalar Suriyeli kardeşlerimiz için,
Bahreynli kardeşlerimiz için,
Libyalı kardeşlerimiz için,
Yemenli kardeşlerimiz için,
Ve sair coğrafyalarda hürriyet için ayağa kalkan tüm kardeşlerimiz için gökyüzüne bırakılacaktı.

Toplantı sonucunda Türkiye’nin yürekli gençleri 15 Temmuz Cuma günü Türkiye’nin dört bir tarafından yola çıkıp, 16 Temmuz  Cumartesi günü Hatay’da olmaya karar verdiler.
Ardından hep beraber akşam namazında aynı safa durdular.
Bir daha ki toplantı için tek tek kucaklaşıp aynı yolda bir daha hiç ayrılmamak üzere vedalaştılar.

Selman Maltaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder